!"الصداقة بين "الجائع" و "أكله
أهوه الأكل قدامك ..... "لازم أبقى متحضر !" ..... "مش عايز يبان عليا إني محروم" ..... رحته طلعت ..... "أصـــــبـــر !" ..... الأكل قرب أكتر ! .. ورحته زادت ! .. لأ وإيه ؟ .. ورك ديك رومي منور في وسط الصينية ! ..... "معلش .. برده أصــــــــبـــــــر" ..... "بكرة هيجيلي أكل أحسن منه .. أحلى منه .. و يبقى بتاعي أنا لوحدي"
بس هتقدر تصبر بقى قد إيه ? ..... و اللي بياكل ده هيفضل ياكل لحد إمتى? ..... "ملكش إنت دعوة" ..... "الأكل ده مش بتاعه ؟" ..... "هنبصلة في الأكل ?!" ..... "ياكل زي ما هوه عايز" ..... مش هتعرف تلاقي أكل تاني ..... أنا قلبي عليك ..... "يعني إنت عايزنا نرمرم ?!" ..... وحتى لو لقيت .. أخرك فووول وطعمية ..... " ملكش دعوة" ..... "مش هيبقى بتاعي" .. "هيبقى زي العسل على قلبي" ....."و ربنا إن شاء الله هيرزقني بفخده ضاني!؟"
وقعت منه حته ..... وجت تحت رجليك ..... "لأ ه ه .. مش مهم" ..... "برده مش بتاعتي" ..... "هيبقى شكلي إيه لما أوطي أخدها أدامه ؟!"..... طب أهوه الظروف خدمتك و بقييييت لوحدك مع الحتة ده ..... " لأ ه ه ه ه ه ه ه"
خلاص ياعم ..... ربنا يكون في عونك !!